"The Foundation update" introducerar basbygge och ett bättre inventory.

Tidigare i veckan rapporterade vi om en kommande patch för #No Man's Sky som också innebar ett slut på den tysnad som gäckat rymdspelet sedan strax efter release. Nu har Sean Murray twittrat ut att patchen är släppt och att den går att ladda ner till såväl Steam som Playstation 4.

Nedan kan du kolla in en sex minuter lång video nedan som detaljerar alla nya funktioner. Till detta kommer också en detaljerad lista med patch notes. Välkomna nyheter är förmågan att stapla föremål i sitt inventory, samt möjligheten att snabbt komma åt sina verktyg genom en quickbar.

#Hello Games har också introducerat två nya spellägen, "Creative" och "Survival". I creative-läget går det att utforska rymden och bygga efter behag, och i survival skruvas överlevnadsläget från originalet upp rejält med allt mer gästfientliga miljöer och svårare fiender.

Nya typer av resurer har introducerats, men även helt döda planeter utan något som helst liv. Spelare ska även kunna välja en egen hemplanet och bygga ut en av de många övergivna stationerna man hittar. Det ska även gå att plantera växter och rekrytera utomjordning till sin bas. Mer information om vad den till synes matiga patchen innehåller finns som sagt i videon nedan eller i patchnotes i länklistan.

Jo fast nu har ju flera människor länkat och kommit med info där han sa att de inte fanns mp. Sen tar folk kommentaren "rymden är så stor så chanserna att träffas skulle vara mycket små" till att det finns mp och mp pvp. Så ne tycker faktiskt att dom... 04/12 Nu har jag inte sett allt eftersom jag inte direkt grötade ner mig i NMS, men av det jag sett så har Sean alltid sagt att ja det är MP men att sannolikheten att träffas är enormt liten. Han var väl snarare ovanligt otydlig, i princip alla andra studios... 29/11 Japp, som jag sade måste du ta hänsyn till att utvecklingen av spelet vid tillfället var i ett väldigt tidigt skede och Murray berättar vad de vid tillfället hade planerat. Mycket förändrades på de två åren, personligen är jag säker på att de fick banta... 28/11 En massa som hängde upp sig på *önsketänkande* om Multiplayer trots att jag tycker han var ovanligt tydlig jämfört med andra studiors PR-managers. Sen har vi alla vi andra som - som sagt - tyckte att "This is NOT a Multiplayer game" var en väldigt tydli... 28/11 Det finns väl egentligen 2 anledningar till att fortsätta patcha: 1) För att bevisa att de kan göra det som dom lovat. 2) För att vara trogna mot de spelare som har köpt spelet och fortfarande spelar, eller väntar med att spela tills det är patchat. 28/11 Det här spelet är ju som early access, fast dom ljög. Kommer aldrig inhandla det här spelet, en sak med spel som är early access men sean murray gick emot alla principer som finns. https://www.youtube.com/embed/53q9cg-qm-A 28/11 Det intressanta är att även i den här artikeln du postade så ger han ju konstiga svar. Vet inte hur du tolkar det men jag tolkar det. Jag och många andra tolkar nog det som att världen är så gigantisk så man har väldigt svårt att träffa en annan spelare... 28/11 Varsågod, Murray var noga med att påpeka att multiplayer inte är något fokus i samtliga intervjuer jag har sett/läst fram tills något halvår innan releasen då han började ge vilseledande svar på frågorna eftersom spelet då inte levde upp till den massiv... 27/11 Detta skrevs dagen innan release, och Sean sa också så här på Twitter (http://www.offgamers.com/blog/wp-content/uploads/2016/08/NMS-Twitter.jpg) och flera sidor skrev om det. http://www.no-mans-sky.com/2016/08/what-do-you-do-in-no-mans-sky/ Ingenting... 27/11 Fakta på detta? Finns gott om fakta som talar emot ditt påstående. Har bara sett ett twitter meddelande där han säger att det inte är MP för att sedan ge samma gåtfulla svar som han alltid gör. Vet inte vilken värld du lever i men om man ljuger/undanhål... 27/11
Skicka en rättelse