Möter de senaste veckornas kritik genom att omarbeta belöningssystemet.

Att belöna spelare med olika sorters lådor med varierande bra innehåll blir allt vanligare i spel. Det måste vara någon primitiv programering inom oss som triggas av de små spänningskickarna varje gång en öppningsanimation dras igång. Annars skulle det ju inte vara så populärt och folk skulle inte ösa pengar på företagen i hopp om att få en åtråvärd pryl. Men när systemet potentiellt kan påverka ett multiplayerspels balansering är man ute på tunn is, vilket Dice fick erfara efter kritik mot Star Wars: Battlefront 2.

I ett färskt blogginlägg meddelar utvecklarna att man tänkt om och strukturerat om systemet så att de allra bästa belöningarna inte längre kommer att finnas i lådor utan fås genom crafting. Likaså är majoriteten av vapnen borttagna ur lådor och arsenalen utökas nu genom olika milstolpar. Vill du ha ett nytt scout-vapen spelar du helt enkelt den klassen.
Klasspecifika prylar kommer fortfarande att ligga i lådor men du kommer samtidigt belönas med sådana genom att, återigen, lira som heavy eller någon av de andra typerna.

  • Epic Star Cards, the highest tier of Star Cards available at launch, have been removed from Crates. To help keep everyone on a level playing field, these Star Cards will primarily be available through crafting, with the exception of special Epic Star Cards available through pre-order, deluxe, and starter packs.

  • You'll need to reach a certain rank to craft upgraded Star Cards. You won't be able to buy a bunch of Crates, grind everything up into crafting materials, and immediately use them to get super powerful Star Cards. You can only upgrade the ability to craft higher tier Star Cards by ranking up through playing the game.

  • Weapons are locked behind specific milestones. While a select few will be found in Crates, the rest can only be attained by play. Want to unlock a new weapon for your Heavy? Play as a Heavy and you’ll gain access to the class’s new weapons.

  • Class-specific gear and items can be unlocked by playing as them. As you progress through your favorite class, you’ll hit milestones granting you class-specific Crates. These will include a mix of Star Cards and Crafting Parts to benefit your class’s development.

This system, as well as all of the others, will be continually iterated on and improved. As we first announced at EA Play in June, we’re committed to keeping the community together. All upcoming weapons, maps, heroes, and vehicles introduced in Star Wars Battlefront II’s post-release content will be free so that players can play alongside friends as the world of Star Wars Battlefront II continues to grow. We know that the magic is in the balance, and we're going to make sure that we continue to make a game that is fun for everyone.

Star Wars: Battlefront 2 släpps 17 november och du kommer ha vår recension klar lagom till releasen.

@SgtBlack: problemet med detta för mig är, jag skäms inte över rosa färgen, jag skulle låsa upp klassen asap. Nåja, om man skulle kunna sätta på färgen för evigt. Men skulle bli lite irriterad om det vore enda sättet att få rosa färg. Vore bättre om dom... 02/11 @tricky: Problemet är enkelt om man jämför med lite äldre spel, jag har gärna ranks, medaljer och annat i spel om det kräver något för att få dem. Insta-gratification är en stor del anledning till att dagens spel är så kluttriga med popups,ranksups,boxe... 01/11 Du får spela rätt många rundor för att få en låda i bf1, kan inte uttala mig om qc dock. Möjligt att de låses upp snabbare i början. Det är väl bra om man kan få en liten belöning emellanåt, även om du suger? Dessutom är det ju bara skins till vapen och... 01/11 @tricky: Ah suck seriöst ? BF1, QuakeC eller vad som helst , du får ett par lådor med meningslöst innehåll var och varannan runda utan att göra ett skvatt. Precis på samma sätt som du får xp,medaljer och annat skräp bara för att folk som är dåliga ska... 01/11 Ja, om man nu hade fått 500st per runda hade jag också struntar i det. Vad är det för spel du lirar som ger dig 500st lootboxes per runda egentligen? 01/11 Var faktiskt sugen på detta BF2 fram tills att de började snacka loot-lådor. Saknar Star Wars lite grann. Men får nog stå över detta med. 01/11 Fast om du nu spelar ett spel där man får lådor är det ju rätt dumt att inte öppna dem. Och säg det spel som spottar ut massa lådor efter varje runda? 01/11 Haha ta bort dem helt så kanske jag kan börja fundera på om jag ska köpa era spel i framtiden. Nej det här är samma EA som utvecklade Dungeon Keeper för mobil. Så vill ni att PC spel i framtiden ska bli som mobilspel, köp spelet men om ni inte vill det... 01/11 @Araxes: känns sjukt meningslöst när man får 500st varje runda.. designat för mainstream ab. 01/11 Not good enough. Det enda som skulle få mig att köpa spelet är om EA plockade bort lootboxes helt och hållet. Jag vägrar blankt betala fullpris för ett spel byggt runt mikrotransaktioner. 01/11
Skicka en rättelse