De bästa bitarna och karaktärerna plockas över.

Amy Hennig, regissören och pennan bakom den ursprungliga Uncharted-trilogin, skulle, med EA och Visceral Games, göra ett episkt Star Wars-äventyr. Det gick ... inte alls. Visceral Games lades ner, Star Wars-spelet lades på is och nyss stod det klart att även Hennig lagt av. Hennigs Star Wars har flyttats över till Motive Studios, men enligt Hennig är det inte "Hennigs Star Wars".

The Vancouver studio is working on something pretty different. It’s really not… Y’know, once you go more open world it’s such a different game to the one we were making. Everybody loved what we were doing and I’d love to see us resurrect that somehow, but it’s complicated.

Jade Raymond, general manager för Motive Studios, är mer optimistisk om Star Wars-spelet som sägs bli en open world-titel. För Gameinformer berättar hon att hennes och EA:s plan är att behålla det bästa med Vicerals och Hennigs Star Wars-spel.

I don’t know how much we’re saying about that stuff, but the goal is … We have three terabytes of Star Wars artwork, which is crazy, and there is a lot of really good work there. When we announced we were moving the game, the idea was pivoting more into player agency but still keeping a lot of the stuff that was great about it. There was a lot of really cool stuff like tons of assets and really cool characters that had been created. So, there’s the goal of making sure we use all that.

Det låter som om berättelsen och de som befolkar den kan komma att leva vidare, men som spel verkar mycket vara annorlunda då det, som sagt, verkar som man tagit steget från ett linjärt äventyr till en öppen värld. Raymond, tidigare Assassin's Creed-producent, berättar att man plockat in talanger som arbetat med (just det) öppen värld-titlarna Prototype och Sleeping Dogs.

Skicka en rättelse