Star Wars Outlaws-utvecklarna har lagt upp det första inlägget i en serie där de pratar om vad som är på gång till spelet. De börjar med att säga att de har samlat feedback från spelarna sedan spelets lansering och har identifierat flera viktiga områden som de vill förbättra.

Den som ska leda det arbetet blir dock inte Julian Gerighty, eftersom han har lämnat över rollen som creative director till Drew Rechner. Gerighty ska istället fokusera på The Division, vilket han avslöjade i september.

Rechner säger hur som helst att de vill förbättra spelet på tre punkter: strider, genom att göra dem djupare och mer spännande; smygande, genom att göra det lättare och mer konsekvent att se huruvida man kommer att bli upptäckt såväl som att erbjuda fler valmöjligheter i hur man tacklar situationer; och karaktärskontroll, inklusive att göra skydden man gömmer sig bakom pålitligare, göra det mer responsivt att klättra och huka sig, och att över lag göra kontrollerna mer konsekventa.

Dessa förbättringar kommer att läggas till i uppdatering 1.4, som kommer den 21 november och blir den största uppdateringen till spelet hittills.