Nya Hitman har kritiserats hårt eftersom det ska bli mer lättillgängligt. Nu säger utvecklarna att de lyssnar på fansen men "vägrar att få dikterat vad de ska göra".

#Hitman-studion #IO Interactive säger att de är medvetna om kritiken mot #Hitman Absolution, men samtidigt som de lyssnar på fansen så tycker de också att det är viktigt att ingen "ska diktera vad de ska göra".

– Det finns alltid folk på kontoret som kollar runt, särskilt på Hitman-forumen. Vi vill försöka veta vad de [fansen] tycker, och vi vill göra ett spel som folk tycker om och inte bara ett spel vi gillar men ingen annan bryr sig om. Vi lyssnar på dem, men vi tänker inte få dikterat av fansen [vad vi ska göra] eftersom vi har så många segment av fans att vi skulle kunna lyssna på en grupp som säger "spelet måste vara svårare än alla tidigare Hitman-spel". Well, det skulle bli svårt för oss att lyckas med när vi gör ett spel av den här magnituden, säger spelets regissör Tore Blystad.

När FZ rapporterade att nästa Hitman blir mer lättillgängligt så fick det många av er att gå i taket. Kanske kan vår förtitt få dig på bättre humör?

Folk är alltid rädda för förändringar. Det handlar väl om att utvecklas både som spelare och speltillverkare. Jag för min del ser framemot ett nytt Hitman. Hittills har jag varit nöjd med spelen och jag tror att jag kommer att bli mer än nöjd, med tanke... 22/08 Det bästa med Hitman spelen har ju varit hur öppna och interaktiva banorna har varit. Absolution ser lite ut som ett nytt SC: Conviction men jag hoppas valmöjligheterna finns där. 22/08 Vad innebär _egentligen_ "lätttillgängligt"? Om det bara är en fråga om svårighetsgrad borde ingen bli upprörd. Sen tyckte jag inte att Hitman bara är något för finsmakarna och "för hardcore" som IO sa i artikeln som länkas, tidigare Hitman-spel ÄR svår... 22/08 Dom borde göra Absolution som Codename 47, där kunde man ha ihjäl en fiende på vilket sätt man ville utan att få sämre betyg. Även om jag är orolig över att ett redan rätt så simpelt spel ska bli mer fördu...lätttillgängligt så hoppas jag mest på att... 22/08 Men samtidigt så är det väl i sig inte så stor skillnad emot hitman silent assassin (där man kan se alla fiender på kartan och hur de går)? Sen har jag i sig inte spelat något av de andra hitman spelen då blood money inte riktigt föll mig i smaken av... 21/08 Artikeln är fullständigt förståbar om man bara accepterar faktumet att enligt oss är en "fan" en som spelat igenom tidigare spel ett antal gånger och investerat emotionellt i spelvärlden, och enligt IO är man en "fan" om man bara köper spelet. Så IO har... 21/08 Agent 47 kan nu se genom väggar och se vart fienderna går. Jag har spelet sedan första spelet och är ett fan. Nej, det låter inte bra. Det är dock bara på dom lättaste svårighetsgraderna, men det är tanken bakom det hela, och det visar hur spelet är upp... 21/08 Jag förstår fortfarande inte innebörden av "mer lättillgängligt" när det gäller spel. Låter snarare som att det kommer säljas på fler plattformer och distributionssätt, eg Steam. 21/08 Precis, dessutom så är det väldigt sällan produkter som utvecklas av en kommitté blir särskilt bra, för många viljor och inget blir bra. För många kockar osv... 21/08 Amen 21/08
Skicka en rättelse