Samt flera andra teknologier som används i PC-versionen av spelet. SweClockers-Emil är i extas!

Buckle up, alla ni PC-entusiaster som har siktet inställt på det kommande Shadow of the Tomb Raider. I en ny, kort trailer för spelet (det känns som att det släpps en ny varje dag) visar Edios Montreal upp de olika möjligheterna man kommer ha att pressa sin spelrigg till det yttersta.

Bland annat kommer PC-versionen av spelet att ha stöd för det nyligen avtäckte Geforce RTX, som bjuder på ray tracing i realtid. Vill man riktigt köra skiten ur sin maskin visar trailern också upp en rad andra teknologier som kan hjälpa en att uppnå detta.

Med eller utan Geforce RTX släpps Shadow of the Tomb Raider i alla fall om två veckor, den 14 september. Ni som förbokat kan börja spela redan den 12 september. Missa inte vår recension i samma veva! Eller så kan ni redan nu ta del av Calles intryck av spelet, från tidigare i år.

Kan redan se det framför mig, folk sitter med sina 2080Ti om 1år och gråter när de nya korten kommer som presterar med RayTracing ännu bättre, och kanske även kostar mindre :P. Tyvärr kommer man vara en utav dom som gråter. Har en känsla av att dessa... 31/08 Absolut inte. Jag lär inte köpa ett nytt grafikkort förrän om en två år. Det glädjer mig dock att raytracing i realtid nu blir verklighet och jag ser fram emot den grafiska utvecklingen som kommer ske de kommande åren. 31/08 Synd att inte raytracing hjälper mot värdelös level design och hjärndöda pussel som präglat de två föregångarna. 31/08 Kanske det men det motiverar verkligen inte ett grafikkort för 15k. Som sagt, det är coolt med ny teknologi och är säker på att 3080Ti kommer att lösa det ännu bättre men 20-30fps är ju bajs, RayTracing eller inte. Rå prestanda är verkligen superviktigt... 31/08 De verkar ha gjort en hybrid för att dem utan 2080/framtida kort ska få lite snyggt oxo. (Raytracing skulle ju göra slut med HBAO o andra pasé-trix enligt läderkillen från nVidia) (Även Buzz-orden CHS (shadow falloff) och SSCS (enhanc surf defenition)... 31/08 Bra video FZ men... - Ralph Lauren-killen hör man bra men Dressman (till höger ((min höger)) har lite lägre ljud. 31/08 De ända jag mins var 3D Studio MAX och att man satt och väntade X antal timmar för att de skulle bli färdigt med en bild, tider det :) 31/08 Pff.. realtids ray tracing har man ju sett i div. Amiga demos under 90-talet. Kom med något nytt. ;) 31/08 20-30 fps med ray tracing är jävligt imponerande! En ny era inom spelgrafik inleds nu. Det är klart jag vill kunna ha ray tracing i tillräckligt hög fps för att min 144 Hz-skärm ska nyttjas fullt ut men det är bara att ha tålamod. 31/08 Nej, jag tänkte först att det var något "no gravity room" men sen ser man ju att sten faller ner. 30/08
Skicka en rättelse