Live service-spel står generellt inte högt i kurs bland spelare, men visst finns det flertalet exempel på väldigt omtyckta och välskötta varianter. Ett av dessa är Warframe (som snart får expansionen Warframe 1999), och vd:n för utvecklaren Digital Extremes, Steve Sinclair, anser inte att de stora utgivarna ger sina live service-spel den chans de förtjänar.

I en intervju med VGC säger han:

De tror att släppet avgör allt, men det gör det inte. De har en ekonomisk möjlighet att vara ihärdiga, men det är de aldrig. Det kommer ut, det funkar inte och de kastar bort det.

Är det inte synd när man lagt så många år av sitt liv på att bygga vidare på dessa system eller bygga teknik eller starten av en community, men eftersom driftkostnaderna är för höga blir man livrädd när man ser siffrorna sjunka och överger det.

Vi har sett detta med fantastiska titlar som jag tror har jättehög potential, och jag anser att de lämnar dem för tidigt.

Har ni några nedlagda live service-spel som gärna hade fått överleva och vidareutvecklas?