Tidigare i månaden [n=29811 rapporterade] vi att #Nvidia tecknat avtal med #EA och #2K Games om användning av PhysX. Grafikjätten meddelar nu att de fått med sig ytterligare ett stort spelföretag: #THQ. Avtalet inkluderar alltså studior som #Relic, som jobbar på #Warhammer 40,000: Dawn of War II, och #Volition, som efter releasen av #Saints Row 2 härnäst kommer med #Red Faction: Guerrilla någon gång under 2009.

Jag är ledsen, jag brukar inte klaga på särskrivningar men när du bryter ett ord, inte bara två gånger, utan tre "grafikkorts till verkade" (notera felstavning också) så blir jag smått galen... http://sweclockers.com/nyhet/8671-amd_utvecklar_eget_fysiks... 23/12 Hmm kanske dags att skaffa SLI trots allt. Ett till grafik och ett till fysik... 23/12 Hittar ingen info som pekar mot att det skulle vara sant. 23/12 GTA IV har väl ingen "extra" fysik? 23/12 Igen, Som jag förstått det använder de nyare korten från Nvidia kretsar som specifikt hanterar fysiken, alltså nästan som ett inbyggt PPU kort. Därav ingen större prestandadrop med PhysX påslaget vs PhysX avslaget. På NYA kort, inte säker på 8000 serien... 23/12 Ja men det är ju samma sak som att köra med anti-alising. Det ger sämre prestanda men det ser bättre ut. Gäller som vanligt att ha ett riktigt bra grafikkort för att kunna njuta av alla godsaker fullt ut. 22/12 Ja det är möjligt att GPU:n sätter käppar i hjulet om det kommer till mer avancerade beräkningar. Tänkte inte så långt. 22/12 Grymt nice, förstår inte dessa ATI-grabbar som gnäller. Nvidia har köpt upp PhysX, så ni menar att dem bara ska öppna upp den? Då gör de verkligen en dålig affär.. 22/12 problemet är att grafikkort är gjorda för att ta emot data, behandla den, och sen skicka ny data till skärmen. Det finns förhållandevis lite bandbredd tillbaka till CPUn. och det är ju CPUn som behandlar vad spelarkaratärer och AI har för sig... Så även... 22/12 Fysik kan verkligen höja spelupplevelsen det bevisade GTA IV och Crysis 22/12
Skicka en rättelse