Skriv in fel cd-nyckel och spelet låses. Åtminstone tills Ubisoft får tummen ur.

Vi tycker att nya #Might & Magic: Heroes VI är mycket bra, så därför blir vi inte förvånade att andra är intresserade av att köpa spelet. När du köper spelet får du tillgång till minst en cd-nyckel, och ibland flera. Om du skulle råka skriva in fel kod, vilket innebär antingen trycka på fel tangent eller plita in nyckeln till bonusmaterialet istället för huvudspelet låses spelet.

Borta på spelets forum finnes en vid skrivande stund 10 sidor lång forumtråd där problemet diskuteras och det verkar till synes som att Ubisoft inte riktigt sköter sina kort på ett snyggt sätt. Vi räknar med att Ubisoft löser problemet, men det gör det inte mindre förbittrande att de inte ger ut information till konsumenter samt att laglydiga individer får vänta på sin Heroes-injektion, som säkerligen var planerad till nuvarande helg.

Är du drabbad?

Tack till noaxark för detta #nyhetstips!
Syftet är inte "omöjligt", har inte grupperna möjlighet att börja förrän spelet väl är släppt så tar det månader innan det händer. Som i fallet med Diablo 3 så måste de emulera själva servermjukvaran, alla skills, quests, AI, items, etc. kommunikationen... 19/10 Att göra ett ocrackbart spel är omöjligt. Så länge det finns data, så finns det olika sätt att manipulera den. Frågan är bara hur mycket tid någon är villig att investera i att knäcka skyddet. Ang traits, 99% av spelet är tillgängligt, det anses antagli... 19/10 Nej, dom kan inte ta bort always on DRM, om de inte vill skapa delar av spelet själva genom att emulera servrarna. Antar att det är svårt att förstå hur det fungerar när man inte förstår tekniken. Du kanske kan höra med en vän som vet hur exempelvis Dia... 19/10 Piratskyddet drabbar som bekant inte piraterna, för dom tar bort det. Precis som "du får inte piratkopiera" reklamen som tar upp den första kvarten av alla köpfilmer, drabbar även bara de som faktiskt betalar för sina filmer. Ja tänk om senaste matchen... 19/10 Förvånansvärt nog så håller jag med dig. 17/10 Du argumenterar som att allting du tycker är en universell sanning, som att alla idéer utom de du tycker om är helt grundlösa och fel. Hoppas att du någon gång kommer underfund med att det finns fler sätt att se på saker. Utvecklare ska ha betalt för... 17/10 Långt ifrån 100%? Hur kass uppkoppling har du? Bredband är designat för att ha 100% uptime ,vanligtvis används 99.6% som en standardsiffra - om uppkopplingen går ner mer än det så är det något fel och du bör felanmäla det. Du inser att 99% tillgänglighe... 17/10 Och ändå så är det faktiskt inget fel på den. Bara för att nätet fungerar för det mesta så är det i mitt fall långt från 100%igt. När nätet krånglar av någon anledning är det skönt att kunna plocka fram ett singleplayer spel annat än Solitaire. Eller... 17/10 Tillför inget? Du har missat hela biten med piratkopiering? Online-integreringen även i singleplayer blir också djupare och djupare, online-statistik, leaderboards, events, achievements, etc. framöver kan vi nog vänta oss riktigt coola features. Att int... 17/10 Ett troll alltså, men jag biter. Poängen var; krav på konstant uppkoppling för ett singelplayerspel tillför inget utom en felkälla mellan användaren och spelet, oavsett hur "bra" eller "dålig" implementation av DRM lösningen är. Även om DRM lösningen... 17/10
Skicka en rättelse