Besöken på deras Steam-sida har ökat med 4000 % sedan Respawns-spel släpptes.

Svenska VR-studion Fast Travel Games släppte förra året Apex Construct, ett dystopiskt pilbågeäventyr i ett raserat Stockholm. Nästan ett år senare släpper Respawn en helt annan typ av spel, som bara råkar ha ett liknande namn, och detta har förvirrat folk.

Andreas Juliusson, Fast Travels marknads- och kommunikationschef, berättar på Reddit att trafiken till spelets Steam-sida har ökat med 4000 % och att de sett en enorm ökning av köp. Särskilt från Kina, där de sålt lika många spel under en vecka som under hela 2018.

Since the launch of Apex Legends on Feb 4, visits to our store page on Steam has increased with over 4000% - and Legends isn't even available on Steam at all, it's an EA Origin exclusive! What makes it even weirder is that we sold more units of Apex Construct in China the last seven days than during ALL of 2018 - apparently people are prepared to buy what they think is Apex Legends for $29.99, even thought it's a free-to-play title... Most likely these units will be refunded, but our books look pretty good at the moment;-)

There is a downside to this of course - we have received a lot of negative user reviews from Chinese buyers who feel they have been scammed, even though we have done nothing wrong! Fortunately the Steam Community team is looking into this right now. Somewhere, there are massive misunderstandings going on.

Som gibbning på fragen är de båda spelens logotyper hyfsat snarlika varandra, vilket säkerligen ökat förvirringen hos konsumenter som försökt haka på den senaste trenden.

Skicka en rättelse