Japan slogs av USA på sin hemmaplan.

Ghost of Tsushima är en av sommarens stora succéer med miljontals sålda ex, och något vi beskrev i recensionen som "en samurajdröm". Det är väldigt japanskt – och utvecklat i USA.

Sucker Punch har tidigare utvecklat både Sly- och Infamous-serierna, men efter sex långa års tystnad blir de i fortsättningen förmodligen kända för ett helt annat spel. Toshihiro Nagoshi, ansvarig för Yakuza-serien, har bara hyllningsord till det österländska spelet utvecklat i väst-

Nagoshi erkänner att Japan trumfades av USA i Tsushima-fallet. Han tillägger, kanske med ett sting av avundsjuka, att det är spel som "borde" gjorts av japaner, men att han överbevisats.

I heard they did a monstrous job collecting data and everything. There's also the Kurosawa Mode, showing how they tried to pursue an artistic movie feel with the game overall.

Detta berättar Nagoshi i en livestream från Sega (via Kotaku) och fortsätter prisa Sucker Punch.

Foreigners who tickle the fancy of Japanese people more than Japanese people are... rather amazing, no? There's like a notion that westerners don't understand (Japan) things, but that hypothesis itself is mistaken.

Skicka en rättelse