Visan är alltid densamma när det kommer till onlinespel: vapen, karaktärer, förmågor och annat pekas ut som de bästa respektive de sämsta, och i många fall stämmer spelarnas observationer. Men i ett fall kan de faktiskt ha fel, åtminstone om man ska tro Masahiro Sakurai – regissören bakom Super Smash Bros. Ultimate.
I en video pratar han om balans i spel, och nämner där att de har samlat in data från onlinestrider angående vilka karaktärer som vinner, och det är riktigt jämnt. Enligt Sakurai ligger karaktären med högst vinstfrekvens på 51,43 procent, medan den med lägst ligger på 47,18 procent, vilket inte är en särskilt stor skillnad.
Han vill inte gå in på vilka specifika karaktärer det rör sig om, men säger att det hade varit svårt att göra de över 80 olika karaktärerna mer jämna än så här. Angående påståenden på nätet om att vissa karaktärer inte är balanserade säger han att internet kan vara en ekokammare där påståenden lätt får fäste och gör att folk tror att saker är mer sanna än de är.