David Cage från Quantic Dream höll inte inne på krutet när han pratade om Playstation 4 och sin nya spelmotor.

David Cage, mannen från studion #Quantic Dream, som gav oss bland annat #Heavy Rain, har pratat om möjligheterna med Playstation 4.

Han började med att berätta om hur antalet polygoner som använts i de olika spelen #Heavy Rain, #Beyond: Two Souls och teknikdemon Kara tillhörde det förflutna och att framtiden, med den kraftfulla Playstation 4, innebar större möjligheter till att göra saker man tidigare bara drömt om.

Cage visade upp rörliga bilder från en helt ny spelmotor på ett ytterst detaljerat ansikte på en rynkig äldre herre. Den nya motorn ska möjliggöra mer känslomässiga och trovärdiga karaktärer. Ytterst imponerande, dock fick vi vara utan något nytt från Cage och hans team på Quantic Dream.

Lite imponerande, men det säger inte så mycket, visa ett sådant ansikte in game på flera karaktärer samtidigt så kan vi diskutera :). PS4 låter inte lockande dock, Steam box blir desto mer intressantare. Som Crytek gjorde med Crysis, helt underbart. 21/02 Tyckte inte det var så imponerande.. tyvärr! Ett högupplöst plyte säger inte så mycket då de visade typ samma sak för 5 år sedan.. 21/02 Kom ihåg att det är en APU vi snackar om, detta betyder att processorn med 8-kärnor kan även användas för grafisk rendering också. Om ett spel presterar dåligt med denna processor så är utvecklarna kass på multithreading. Det var en jävla massa gnäll... 21/02 Welcome to my Taobao shop ! Daily update: (>﹏<) → http://al.ly/AvJ → Discover amazing stuff, collect the things you love, buy it all in one place. The website wholesale for many kinds of → http://al.ly/AvJ → fashion shoes, like the nike,jordan,prada,***... 21/02 nu blir alla nästa generations maskiner i praktiken ytterligare en PC i mängden av andra PC vars budgetnivå PC-spelen måste anpassas till sen länge, men ändå fortsätter gnället. det säger allt.. :) 21/02 Har ett gtx 660 ti som sitter i burken just nu och det kortet ligger i mellanskiktet. Fast mycket kan man säkert "pressa" ut från nästa generations konsoler, precis som med förra generationen? Sen kommer nästa fråga: Hur blir de nya spelen? 21/02 Designern sade det själv under presentationen. 21/02 Tråkig prestanda, men grafiken är inte allt. Däremot är väl "hotet" större när vi snackar om ren gameplay och hur lätt och avskalat ett spel ska vara? Måste ju finnas en gigantiskt marknad för dom som vill ha spel lagom svåra? Eller iallafall ha ett alt... 21/02 http://img.gawkerassets.com/img/18fa3t7dj7zl2png/original.png GeForce GTX 690 har ungefär 5,62 TFLOP. PS 4 ligger ungefär på GeForce GTX 660 nivån 1,88 TFLOP Jag har runt 1,4 TFLOP i min burk som är runt 2-3 år gammal och köpt för under 10 000:- vid den... 21/02 Imponerande, men allt är en marknadsploj. Släpp loss samma team i en highend PC istället så får vi se vad dagens teknik verkligen klarar av. Allt vi ser här är vad vi kommer att möjligt tangera om 15år när utvecklarna börjar krama ur det sista av vad... 21/02
Skicka en rättelse