Potentiella problem.

Under betatestningen av Fallout 76 har det framkommit en del märkligheter som kan betyda problem för fullversionen. Bland annat det för denna spelmotor klassiska problemet att spelarens karaktär rör sig och agerar snabbare ju högre frameraten är (spelet är byggt för att köras i 60 bilder/sekund).

En Reddit-användare listar fem andra potentiellt grova problem som om de visar sig stämma lär vålla Bethesda och spelarna en hel del huvudvärk. Bland annat hävdar personen att spelservrarna inte kollar efter ändringar i spelarnas lokala filer, vilket kan innebära risk för omfattande fusk. Andra eventuella problem är wall hacks, säkerhetshål och möjlighet att koppla ner andra spelare.

Videon visar att Fallout 76-fysiken påverkas av frameraten, vilket blir problematiskt i ett multiplayerspel.

I en kommentar till IGN bemöter Bethesda påståendena. Man säger att "många av påståendena i tråden antingen är felaktiga eller baseras på felaktiga påståenden", dock utan att gå in på vilka eller varför. Man säger också att communityn hjälpt dem att hitta brister som man planerar att patcha bort. Och inte helt oväntat säger man att fusk och hack inte kommer tolereras.

Many of the claims in the thread are either inaccurate or based on incorrect assumptions. The community has however called to attention several issues that our teams are already actively tracking and planning to roll out fixes for. Our goal is always to deliver a great experience for all our players. Cheating or hacking will not be tolerated.

Vad som stämmer och inte stämmer i detta lär vi få svar på inom kort. Två omgångar betatestning återstår innan Fallout 76 släpps den 14 november. Den första börjar klockan 19 i kväll svensk tid, och den sista på torsdag klockan 20. Betan är endast öppen för förhandsbokare.

Första Falloutspelet jag har noll intresse för :( Grymt kul värld, men efter F4 är jag sjukt vaksam på framtida Fallout titlar. Denna verkar bara vara en tråkig variant av Conan: Exiles. 07/11 Tänker inte lyfta ett finger för detta spelet så vidare dom inte lappar igen dom saker som verkar kunna bli i nu läget. Lägger nog Fallout 76 på hyllan till våren elr nått sånt. 07/11 Vad ska dom läsa från en ini fil? dom ser bara att jag har lagt till mer paths, inget mer Modsen ligger inte ens i spelfoldern för mig. Sen kan man helt enkelt bara ta bort rättigheterna för spelet så den inte ens kan läsa ini filen. Det skulle i sig... 06/11 Hej servern, anti-cheat säger att inga mods är installerade! 06/11 Men då är det rätt enkelt för antifusk att ta fast dig. Bara läsa av din ini och se om du aktiverat mods. Så det kan stoppas rätt enkelt med andra ord. 06/11 Det fungerar om du lägger till det där i Fallout ini filen som ligger i Fallout 76 mappen. :) 06/11 Och det fungerar med lösa filer? Är du säker på att de verkligen laddas? Alla moddar på 76-nexus är ju originalfilerna ompackade med nya filer, och nämner inget om lösa filer, tycker ju att de borde använt ditt sätt om det verkligen fungerade? .esm-file... 06/11 Försöker inte riktigt försvara spelet nu, jag stötte på detta problemet i Fallout 4. Men dom kan väll åtminstone ta och visa en video där problemet kanske uppstår i Fallout 76, och inte ha en video från Fallout 4 och skriva "Videon visar att Fallout 76-... 06/11 "Felaktig"? nope. Det du antog vad jag sa är att man bara kan ta något mod från fallout 4 som är i esp format. det är helt fel Om du kommer ihåg hur mods var i början till fallout 4, när dom inte var officiellt supportade, då var man tvungen att ha mods... 06/11 Har det någon betydelse när det är samma motor och Bethesda har till och med erkänt att problemet finns? Problemet har liksom funnits i motorn sedan Morrowind och Bethesda har ju i princip bara byggt på deras motor hela tiden och bytt lite namn här och... 06/11
Skicka en rättelse