"Det här är för många idéer!"

En av E3:s bomber var en uppföljare till Breath of the Wild, som i sin tur var det första The Legend of Zelda som fått dlc; The Master Trials och The Champions' Ballad. För Kotaku berättar Zelda-seriens starke man, Eiji Aonuma, att det nya spelet föddes ur "för många" dlc-idéer.

Initially we were thinking of just dlc ideas, but then we had a lot of ideas and we said, "This is too many ideas, let’s just make one new game and start from scratch."

Och här är vi nu. Aonuma och teamet insåg under arbetet med Breath of the Wild att dlc var ett bra medel för att addera saker till samma värld. Men när man vill göra större ingrepp så är dlc "inte nog", och därför insåg man att en uppföljare kunde vara rätt väg att gå.

Någon form av releaseplan har ännu inte blivit offentlig. Tidigaste julen 2020, kanske?

Det är ju okej att ha durability men kanske justera det så saker håller längre beroende på kvalitét på vapnet och även höja nivån rent generellt. Jag har inte spelat spelet än men det borde räcka iallafall på den fronten för att göra spelet mer underhål... 20/06 Hoppas dom gör så att man kan välja svårighetsgrad i det nya spelet ibland var det så irriterande 20/06 DLC The Game 20/06 Hade som många andra svårt för vapensystemet i början, men när du inser att vapensystemet är en del av hela spelmekaniken och att du snarare ska se varje enskilt vapen som ammunition började jag gilla det. Efter att ha spelat en stund lär du dig dessuto... 20/06 Tacka Nintendo för detta. De skulle ha kunna släppt 10 DLCs för 99 kr styck som ändå troligen hade varit mindre än vad denna uppföljare blir som du då bara betalar 699 kr för. Hade det varit något annat spelbolag hade det troligen blivit,: "Nämen, 10... 20/06 Finns många spel som balanserar det där ganska bra. Dvs, att byter du mellan en-hands, två-hands, och projektilvapen så går din XP upp snabbare och låser upp skills än om du bara kör ett vapen hela tiden. 19/06 Jag gillade vapensystemet oväntat mycket efter att man vant sig vid det. För övrigt så haglar det ju vapen på en då varenda fiende droppar dem. Tyckte man hade mer problem med att man satt på tolv stycken svinbra vapen och inte visste vilket man skulle... 19/06 @jk78ki: Det låter mycket bättre. Nintendo bör anställa dig som presstalesman. 19/06 Vad jag förstått så är det exakt samma sak de gör, de tänkte göra DLC men insåg sen att det var lika bra att lägga all fokus på 2:an istället, som kommer inehålla DLC-idéerna. 19/06 Antagligen för att du inte ska använda samma vapen hela tiden och för att uppmuntra dig att döda fiender på olika sätt, tex genom att kombinera statis och omgivningen. Finns många sätt. 19/06
Skicka en rättelse