Under ganska lång tid har spel försökt överträffa varandra i omfång och livslängd. Detta är inte lika viktigt numera. Det menar Toshihiro Nagoshi, som skapade Yakuza/Like a Dragon.

För Famitsu (via VGC) berättar han lite löst om sitt nya spel: ett actionäventyr som blir Nagoshi Studios debuttitel och det första han gör sedan han lämnade Like a Dragon bakom sig. Nagoshi vill att spelet blir okomplicerat för spelaren. Det är viktigt inte minst då det släpps så mycket och "det är omöjligt att spela allt". Han tror inte längre att spelens storlek är ett försäljningsargument.

Nagoshi är hemlighetsfull kring studions debut, men man jobbar på att förminska spelets karta.

Den nuvarande versionen är så stor att den nästan är FÖR stor. Den här gången, när vi forskade kring existerande spel, började vi med att göra en ganska stor karta med vägar och motorvägar. Nu minskar vi den gradvis och undersöker bästa balansen för spelet.

Nagoshi vill att kartan ska kännas tät, utan samma grejer som upprepas gång på gång. Det låter som om spelet som görs är ett actionäventyr av Like a Dragon-snitt, men säkra kan vi inte vara.

Att spelet eventuellt blir utan onödig utfyllnad låter i alla fall som en bra sak.