Om två dagar släpps L.A. Noire som är känt för hur ansikten i det animeras. Janimations teknologi för avkänning av ansikten är dock snäppet vassare.

#L.A. Noire från #Team Bondi och #Rockstar Games är minst ut sagt känt för sina läckra ansiktsanimationer. Vad skulle då framtiden kunna vara? Janimation är ett företag vars ansiktsteknologi potentiellt kan bli nästa steg mot en digital virtuell verklighet. Filmen renderas inte i realtid, utan med renderingsprogrammet Arnold, och ZBrush tillsammans med ICE användes av tecknarna för att få det att se extra rätt ut. Men, oavsett hur mycket det putsas är det imponerande. Hej, framtiden!

(bilden kommer från L.A. Noire - skådespelare respektive in-game-karaktär)

Bilden högst upp i artikeln ser ut som en blandning av Christer Pettersson och Ronald Reagan. 19/05 Fast vi kom ju fram till att det endast var nyhetsförfattarens egna spekulationer. Att använda markörbaserad mocap för ansikten är ju, som jag skrev tidigare, knappast en ny teknik. Artikeln kunde lika gärna ha länkat klipp från Avatar, som använder sam... 19/05 Sen behövs det väl ingen raketkirurg för att lista ut att tekonologin går frammåt, försökt att inte vara så trångsynt, och tänk lite själv. 19/05 Var framgår det att det är avsett att användas i realtid i spel? 19/05 Det är väl inget med tekniken som är nytt eller unikt, men säg ett spel som använt sig av det och ser ut som det gör i videon? Förrenderad eller ej, tanken är väl att det ska gå att rendera i realtid. Svart färg var inget nytt när man började måla insid... 19/05 Det är nog bara du som inte förstod min fråga. Jag ville veta vad som var NYTT och UNIKT med klippet. Att påstå att ett klipp som inte är renderat i realtid är nytt och unikt därför att dessa typer av klipp inte brukar vara renderade i realtid, talar... 19/05 Quantum thoughts.. Jag tycker att jag förklarat flera gånger, du kommer nog inte förstå bättre för att jag skriver samma sak igen. Låt det va bara. 19/05 Jag frågade vad som var nytt och unikt med detta. Med "detta" avsåg jag filmklippet i nyhetsartikeln. Du svarade att spel renderas i realtid och film inte gör det, varvid jag frågade dig vad det har med min fråga att göra. Jag tror att alla här känner... 19/05 Jag skrev svart på vitt att skillnaden mellan film och spel var att spel renderar i realtid, vilket var min poäng. Men jag kan dumma ner det ytterligare. I film är det förrenderat, medans att spel måste göra det 'on the fly', vilket är mer imponerande... 19/05 Haha kul att jag kollat igenom 2 säsonger utan att tänka på det där :D 19/05
Skicka en rättelse