Efter Homefront-framgångarna menar THQ-chefen att utgivaren kan jämföra sig med Activision Blizzard och Electronic Arts.

Sedan det lyckade marssläppet av actionpangaren #Homefront menar #THQ-chefen Brian Farrell att utgivaren nu ser sig själv som en av de allra största, och jämför sig med giganterna #Activision Blizzard och #Electronic Arts.

– Vi tänker definitivt på oss själva som en av de stora. Vi hade det bästsäljande spelet i mars med Homefront, säger Brian Farrell.

Att just Homefront kunde slå kommersiell knock på #Crysis 2 från EA är bevis nog, menar han.

– Det fanns en tid då "Oj, jösses THQ! Ni släpper Homefront i mars. Det är så fullpackat. Crysis kommer och dadadada..." Vi var nummer ett. Vi krossade konkurrensen här [USA] och i Storbritannien och i andra marknader. Så vårt mål är att ha kanonprodukter, välja våra platser där vi kan vara med och tävla, och vinna. Vi har snackat om hur vi ska göra det med Saints Row: The Third senare i år.

Stora ord från en kaxig uppstickare. Men med kommande titlar som #Warhammer 40,000: Space Marine, #Darksiders 2, #Devil's Third och nyss nämnda #Saints Row: The Third har han kanske fog för vad han säger?

Skicka en rättelse