En intervju med Dave Georgeson (#SOE) på Forbes skänker nytt ljus över de kommande mmo-spelen #Everquest Next och #Everquest Landmark. Under pratstunden avslöjar Georgeson att de båda spelen komma ha samma stridssystem, trots sina olika fokus. De kommer också dela samma sofistikerade artificiella intelligens, men Landmark kommer förmodligen inte använda sig av den i samma utsträckning som Next. Men trots att spelen kan verka snarlika så finns det fundamentala skillnader.

– Everquest Next är mer av ett fokuserat narrativ med AI som dyker upp och stökar till. Landmark handlar om att utforska kreativitet och skapa coola saker som man kan visa andra spelare, men mycket av det som utvecklats för Next kommer också hamna i Landmark, berättar Georgeson.

Läs hela intervjun här.

Kan bli RIKTIGT bra detta. :up: Jag har följt Wildstar länge, och även om jag stormdiggar estetiken så känns själva "spelet" aptrist tyvärr. Man ska väl testa innan man ger upp helt, men de jag känner som kört betan har tyvärr upplevt precis detta också... 04/10 Längtar!!! 04/10 Håller med helt och hållet! :) 04/10 Landmark ska vara lite som Minecraft där du samlar material som du bygger med. Stridssystemet kommer inte finnas med från dag ett, men när det väl implementeras kommer du behöva ha ihjäl fiender när du utforskar världen efter material till dina kreation... 04/10 En cool video som summerar EQ:Next på ett fint sätt! http://www.youtube.com/watch?v=qFSVlwg1Pt8 04/10 Efter att ha tittat igenom alla videos här på FZ så kommer jag till slutsatsen att: Everquest Next har en stark potential att VÄNDA UPP OCH NER PÅ MMO VÄRLDEN. Detta är mina slutsatser. 1. EQ kommer innehålla över 40 klasser som kan kombineras ner till... 04/10 Om nu Landmark handlar om att skapa och bygga. Varför har det då ett stridssystem? Jag tycker allt känns så luddigt kring dessa två spel. 03/10 Landmark kommer väl i vinter, men next har man väl inte alls sagt när det ska komma, så det finns tid för båda. Jag ser det som att Landmark är ett Minecraft dvs focus står på att utforska och bygga, men det finns inte mycket annat i världen. När Next... 03/10 Antagligen för att spelsätten blir väldigt svåra att kombinera i ett spel. Man behöver väl ha en viss typ av värld för att upplevelsen av Landmark ska bli så bra som möjligt, utan en massa story-drivet content och jag antar att fiender kommer bete sig... 03/10 Kan inte bestämma mig för vilken version jag vill inrikta mig på, så troligtvis får det bli båda när det beger sig! :D 03/10
Skicka en rättelse