Mycket vackert.

Tidigare i dag skrev vi att den stora snackisen på den pågående GDC-mässan var ray tracing. Denna nya teknik ska ge naturtrogna reflektioner i realtid.

Ett av de första spelen som kommer använda sig av ray tracing är kommande Metro: Exodus och här har vi ett klipp som visar hur tekniken kommer se ut i spelet.

Metro 2033 hade grymt fenomenalt grafik, kommer ihåg att man satt och små mysade igenom hela kampanjen på högsta inställningarna. Tror inte riktigt filmen gör spelet rättvisa i detta fall, kolla några av de trailers som släppts till Exodus, jag tycker... 23/03 Om dom kunde ha visat jämförelse sida vid sida Utan och Med RayTracing så kanske man hade blivit mer imponerad, detta ser inte ut alls som något extra öht. 23/03 Såg samma fina tech demo i the divison, vi minns hur det såg när produkten var klar. ropa inte hej ännu. 23/03 Kommer definitivt att plocka upp detta till hösten :) 23/03 @Steffe@Swec Precis! Vad fan, varför är inte soft-body fysik eller procedurala animationssystem (Euphoria eller dylikt) standardiserade teknologier? Till och med hårdvaruaccelereration av voxlar och fysiskt simulerade partiklar skulle väcka större intre... 23/03 Fysiken verkar inte ha kommit så långt dock :p Inte jättesnyggt med kablar som klipper igenom andra saker (brunnens delar). 23/03 Som vanligt så lägger de väl bara till stöd för eller optimerar för nvidias teknik. Ajja, tekniken går i alla fall inte bakåt. 23/03 Rekommenderar att bumpa upp upplösningen till 1440p eller 4K, vansinniga komprimeringsartifakter i 1080p. 23/03 Rent spontant känns det inte som texturerna är anpassade för raytracing, likväl snyggt ändå men det får raytracing att framstå som en gimmick. 23/03 Såg snyggt ut, men reflektionerna kan knappast ha varit ray tracing. Förmodligen bara ljuset som är det. 22/03
Skicka en rättelse